Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Oděv jako prostředek komunikace s prostředím
Řeřábková, Jana ; Šindelová, Jana (vedoucí práce) ; Jarchovská, Lenka (oponent)
NÁZEV: Oděv jako prostředek komunikace s prostředím AUTOR: Jana Řeřábková KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. MgA. Jana Šindelová ANOTACE: Oděv jako prostředek komunikace v prostředí je téma, které prostupuje celou bakalářskou prací. Pohled do minulosti odkrývá stránku oděvu v souvislosti se společensko-sociálním a politicko-kulturním děním, spíše než popisem vývoje jeho jednotlivostí. Zastavuje se u mezníků, které určitým způsobem ovlivňovaly oděv a jeho komunikaci s prostředím. Ve dvacátém století sleduje módu ulice jako sociální a identifikační protest proti stávajícímu establishmentu. V odpovídajících částech práce se zmiňuje o umění a oděvu ve smyslu vzájemné inspirace. Zvlášť popisuje oděv české společnosti roku 1848, kdy jeho podoba sehrála nezastupitelnou roli v národní identifikaci. Poslední kapitola teoretické části zaznamenává roli lidového oděvu jako prostředku komunikace ve společnosti. Následující praktická část práce zahrnuje mé osobní reflexe z práce pedagoga odborných předmětů na střední škole oděvní. Rozebírá aktivity, které se vztahovaly k danému tématu. Cílem poslední části práce je metodou polostrukturovaného rozhovoru zjistit vývoj názorů žáků střední odborné školy oděvní na oděv a jaký vliv sehrálo umění v tomto procesu. Klíčová slova: oděv,...
Attitudes of Generation Y to Fashion Comsumption: The Zara Case
Feiglová, Michaela ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat postoje Generace Y ke konzumaci módy na příkladu značky Zary. Generace Y je dnes významným segmentem zákazníků na trhu a jak ukazují předchozí zprávy a studie, přemýšlejí jinak než předchozí generace. To znamená, že mají také specifické nákupní chování, které se uplatňuje i při nákupu módy. Dnes, vzhledem k tomu, že na trhu dominuje fast fashion, móda je spojena s levnými výrobky, které jsou dostupné všem. Poptávka po nových oděvech neustále roste a stále se vyrábí více oblečení, což vede k ještě vyšší spotřebě. To vytváří akcelerační cyklus, který má negativní vliv na životní prostředí. Mileniálové jsou pravidelně zařazovány do strategických plánů značek, protože společnosti a marketéři chápou, že tento významný segment zákazníků určuje mnoho trendů spotřeby. Výzkum ukázal, že ačkoliv Mileniálové vědí, co je fast fashion, jejich vlastní styl je pro ně důležitý, a udržitelná móda pro ně není dostatečně cenově přitažlivá, proto s největší pravděpodobností budou nakupovat v módních maloobchodních prodejnách.
Oděv jako prostředek komunikace s prostředím
Řeřábková, Jana ; Šindelová, Jana (vedoucí práce) ; Jarchovská, Lenka (oponent)
NÁZEV: Oděv jako prostředek komunikace s prostředím AUTOR: Jana Řeřábková KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. MgA. Jana Šindelová ANOTACE: Oděv jako prostředek komunikace v prostředí je téma, které prostupuje celou bakalářskou prací. Pohled do minulosti odkrývá stránku oděvu v souvislosti se společensko-sociálním a politicko-kulturním děním, spíše než popisem vývoje jeho jednotlivostí. Zastavuje se u mezníků, které určitým způsobem ovlivňovaly oděv a jeho komunikaci s prostředím. Ve dvacátém století sleduje módu ulice jako sociální a identifikační protest proti stávajícímu establishmentu. V odpovídajících částech práce se zmiňuje o umění a oděvu ve smyslu vzájemné inspirace. Zvlášť popisuje oděv české společnosti roku 1848, kdy jeho podoba sehrála nezastupitelnou roli v národní identifikaci. Poslední kapitola teoretické části zaznamenává roli lidového oděvu jako prostředku komunikace ve společnosti. Následující praktická část práce zahrnuje mé osobní reflexe z práce pedagoga odborných předmětů na střední škole oděvní. Rozebírá aktivity, které se vztahovaly k danému tématu. Cílem poslední části práce je metodou polostrukturovaného rozhovoru zjistit vývoj názorů žáků střední odborné školy oděvní na oděv a jaký vliv sehrálo umění v tomto procesu. Klíčová slova: oděv,...
Analýza obchodního konceptu společnosti Zara
Tejnická, Jana ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Motlíková, Anna (oponent)
Zara představuje jednu z nejúspěšnějších a nejrychleji se rozvíjejících maloobchodních oděvních společností na světě. Tento řetězec je považován za průkopníka fast fashion společností, jejichž hlavním rysem je rychlá reakce na novinky v módě, uvádění několika kolekcí ročně a snaha o neustálé obměňování sortimentu podle nejnovějších trendů. V České republice společnost Zara působí od roku 2001. Na rozdíl od zemí západní Evropy, kde je Zara vnímána jako středová značka, se na českém trhu profiluje jako prémiová značka. Zara v České republice provozuje pouze šest prodejen a její tržby jsou v porovnání s největšími oděvními řetězci působícími na českém trhu relativně nízké. V rámci této diplomové práce byly stanoveny dva hlavní cíle. Prvním cílem je popsat a analyzovat obchodní model společnosti Zara. Obchodní model této společnosti si zaslouží pozornost, protože je velice specifický a řada odborníků se domnívá, že právě jeho implementace přinesla společnosti Zara úspěch. Druhým velkým úkolem této práce je zjistit, jak české ženy vnímají řetězec Zara v porovnání s jinými oděvními řetězci působícími na českém trhu a ověřit hypotézu, že české spotřebitelky nejsou spokojeny s poměrem kvality a ceny zboží nabízeného řetězcem Zara. Vedlejšími cíli diplomové práce je charakterizovat sektor obchodu s oděvy a vysvětlit pojem fast fashion.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.